facebook adverteren alkmaar

Facebook werkt niet

Bij ondernemers horen wij vaak; “Facebook dat heb ik al eens geprobeerd maar werkt niet voor ons”. Als je dan vraagt hoe ze dit hebben aangepakt is het antwoord 9 van de 10 keer dat een timeline-bericht een zetje heeft gekregen met advertentiebudget. Bijna in alle gevallen is dit een aanbieding of een reden waarom iemand bij dit bedrijf zou moeten kopen. Het probleem is vaak gebrek aan strategie. Facebook is toch de heilige graal anno 2018? Dit kan het zeker zijn voor ondernemers, mits er een goede strategie achter de advertentiecampagne zit.

Wij helpen ondernemers met het in kaart brengen van de doelstellingen en KPI’s en de weg die je moet bewandelen om ze te bereiken. Het continu bijsturen, optimaliseren en rapporteren is onze taak en we kunnen best zeggen dat we daar best goed in zijn!

Facebook werkt wel!

Targeting:

Zoals iedereen weet beschikt Facebook over ontelbare data van haar gebruikers. Deze data is de drijvende kurk voor een goede advertentiecampagne maar wat velen niet weten dat dit vele malen verder gaat dan demografische of interesse targeting. Zo kun je bijvoorbeeld in Facebook middels de *Facebookpixel je eigen websiteverkeer ‘retargeten’ Of kun je een datatabase van je klantenbestand inladen in Facebook om deze ‘warme’ contacten te benaderen.

Warm & Koud

Je kunt je voorstellen dat je ‘warme’ contacten (mensen die al bekend zijn met je product of dienst) op een andere manier wilt benaderen dan zogenaamde ‘koude contacten’ (mensen die nog niet bekend zijn met je product of dienst) Deze koude contacten zal je eerst moeten vertellen wie je bent, wat je doet en waarom je de dingen doet die je doet. Dit zodat ze een positieve houding krijgen ten opzichte van jouw merk/product/dienst voordat je ze gaat bestoken met een aanbieding. het klassieke communicatiemodel Kennis – Houding – Gedrag blijft nog altijd van kracht.

Deze *Facebookpixel is een stukje code welke geïmplementeerd moet worden op jouw website. Geen nood wij verzorgen dit uiteraard voor je!

facebookpixel

Aangepaste doelgroepen:

Zoals aangegeven kun je in Facebook je doelgroep niet alleen op basis van demografie of interesses benaderen. Hiernaast hebben we een overzicht geplaatst met een aantal mogelijkheden. Zo kun je bijvoorbeeld een “look-a-like audience’ maken; Een publiek wat lijkt op alle mensen die jouw website bezocht hebben of bijvoorbeeld jouw facebookpagina leuk vindt.

Benader alleen personen die een reactie hebben gegeven op een bepaalde post of benader publiek die maar 10 seconden van je 40 seconden durende filmpje hebben gekeken om ze toch nog een keer te verleiden. Ook kun je je website bezoekers benaderen via Facebook middels retargeting, de mogelijkheden zijn eindeloos. We bepalen aan de hand van jouw communicatiebehoeften de juiste doelgroepen zodat we deze mensen op het juiste tijdstip de juiste boodschap kunnen toedoen.

doelgroepen facebook

facebook-advertenties

Verschillende Facebook advertenties

Nadat we je doelgroepen hebben bepaald kunnen we aan de slag met de creatives, ofwel de advertenties. Ook hierin zijn veel verschillende mogelijkheden. Zo heb je de keuze uit:

Link Click Ads – Video Ads -Boosted Page Posts -Multi-Product (Carousel Ads) – Dynamic Product Ads (DPA) – Facebook Lead Ads – Canvas Ads – Collection Ads – Page Like Ads – Page Post Photo Ads – Page Post Video Ads – Page Post Text – Mobile App – Instagram Mobile App Ads – Event Ads – Offer Claims – Local Awareness Ads

Duizelt het je al? Laat ons maar bepalen welke advertentie aansluit bij jouw doelgroep, dat is tenslotte wat we doen…

WIL JE OOK ADVERTEREN OP FACEBOOK?

Mail ons